“Tizedes” felszabadított rabszolga (DnD 5E háttér)

Valami készül… #haldoklónapárnyéka

Készítői jegyzetek

Az alábbi hátteret egy készülő kampányomhoz hoztam létre, amely az Elfeledett Birodalmak Mulhorand nevű országában játszódik. Ez a háttér egy a fáraói törvények által felszabadított rabszolga hátteret kínál fel a karakteralkotáshoz, de kellőképpen általános, hogy más világokba is elférjen. Remélem, hogy tetszik és tudjátok hasznosítani.

Mint látható a háttér eléggé testreszabható: egyfelől az alapján, hogy fizikai vagy szellemi munkát végző rabszolga volt a karaktered más jártasságokkal és felszereléssel indul, másrészt a Jellemzőknél is kétféle variációt adtam meg az alapján, hogy a “felszabadított rabszolgaságod” mely aspektusát szeretnéd hangsúlyozni.

A háttér kicsit kezelhető változatát letöltheted innen.

“Tizedes” felszabadított rabszolga

Mulhorand fáraója 1370-ben (két évvel a kampány kezdete előtt) sikeresen keresztül vitte a nagyarányú rabszolgafelszabadító tervét, amelynek keretében minden egyházi kultusz az általa birtokolt rabszolgák egytizedét szabademberré tette. Ezeket a szabadembereket csak „tizednek” vagy tizedesnek” szokták nevezni a köznyelvben.

A rabszolga-felszabadítás rengeteg feszültséggel járt a társadalom konzervatívabb rétegeiben, és a gyakorlatban sokan szabad emberként tovább dolgoztak a különböző egyházak keretein belül, de így is komoly változást hozott százötvenezer új szabadember megjelenése a gazdaságban.

A felszabadított rabszolgának két variációja van: fizikai munkás és írnok. Előbbi a nagy egyházi-állami építkezéseken vagy földeken dolgozott, az írnok pedig olyan rabszolga volt, aki valamilyen szellemi munkát végzett. Attól függően, hogy milyen rabszolga voltál más jártasságokkal és kezdő felszereléssel rendelkezel.

Variánsok

Fizikai munkás

Szakértelem jártasság: atlétika; választható: szelídítés vagy túlélés

Eszközjártasság: egy munkaeszköz vagy egy közlekedési eszköz

Felszerelés: törött lánc darabja (szabadságod jelképe), egy munkaeszköz (választásod szerint), fejfedő az erős napsütés ellen, egyszerű ruházat, övtáska benne 5 arannyal.

Írnok

Szakértelem jártasság: megérzés; választható: előadás vagy történelem

Nyelv: egy általad választott nyelv

Felszerelés: kettétört ezüstpecsét (szabadságod jelképe), kalligráfus készlet, papír, tinta, egyszerű tunika, szütyő benne 10 arannyal.

Jellemző

A jellemzők közül kettőből lehet választani.

Egy az elnyomottak közül

A rabszolgák és a szegény szabadok között kisebb fajta név vagy, akinek szívesen segítenek. Kaphatsz élelmet, menedéket egy-két napra, illetve ha nem kockázatos, akkor elrejtenek a törvény képviselőivel szemben,

Kiváló ajánlólevél

Amikor felszabadítottak, akkor kaptál egy nagyon jó ajánlólevelet, amelyet felmutatva bárhol képes lehetsz elhelyezkedni és olyan munkát találni, amely eltart téged kényelmes vagy szerény szinten. Akár még egy céh tagja is lehetsz, illetve segítséget kérhetsz a szakmád tagjaitól.

d10Személyiségjegyek
1Nem érzem magam méltónak arra, hogy igazán kényelemben éljek.
2Nem panaszkodom, mert sokkal súlyosabb terhek és csapások is értek már.
3Hajlamos vagyok beszéd közben a még mindig a lábfejemet bámulni.
4Mivel sokáig nincstelen voltam, most a gazdagság igézete teljesen magával tud ragadni.
5Hajlamos vagyok visszaszólni a hatalmasoknak, vagy figyelmen kívül hagyni a parancsaikat.
6A mai napig imádom a munkám, amit a rabszolgaságom alatt végeztem.
7Tudom, milyen mindent elveszíteni, ezért ezt nem hagyom többé.
8Igyekszem elkerülni bármilyen feladat nehezebb részét.
9Nem bírom elviselni a kötöttségeket.
10A testem tele van tetoválásokkal, amik a rabszolgalétem egyes állomásait és történeteit jelképezik.
d6Ideál
1Méltóság. Minden ember megérdemli, hogy tisztelettel és kegyelemmel bánjanak vele. (Jó)
2Szolgálat. A világ rendje az, hogy mindenki szolgál valamit. (Törvényes)
3Szabadság. Az életnek nincs értelme, ha nem élhetünk szabadon. (Kaotikus)
4Bosszú. A szolgaságom tele volt szenvedéssel és veszteséggel. A szabadságomat arra használom, hogy visszavágjak. (Gonosz)
5Felfedezés. Sok mindenből kimaradtam a szolgaságom alatt, ezért most minden lehetőséget megragadok, hogy lássam a világot. (Semleges)
6Ambíció. Rabszolgaként a semminél is kevesebb voltam, most, hogy szabaddá váltam, igyekszem a legnagyobbak közé emelkedni. (Mind)
d6Kötelék
1Egyik szerettem a mai napig rabszolga, nem nyugszom, amíg nem segítek rajta.
2A korábbi gazdámnak nagyon sokat köszönhetek, és a felszabadításom óta is tartom vele a kapcsolatot.
3Egy sebhely emlékeztet a múltamra.
4Sosem felejtem el a rabszolgavadász arcát, aki láncra vert.
5A szolgaságom alatt a hitben leltem nyugodalmat, és ez vezet most a szabadságban is.
6A fáraótól kaptam a szabadságom, és mindhalálig követem őt az Új Nap felé.
d6Hiba
1Ösztönösen meghunyászkodom a hatalmasok előtt.
2A felszabadításom során egy formai hibát vétetek, ami miatt igazából jogilag még mindig rabszolga vagyok, de erre akkor nem figyelt fel senki.
3Mióta felszabadítottak folyamatosan elveszettnek érzem magam és sodródom.
4Nehezen barátkozom.
5Megszoktam, hogy a rabszolga vermekben az erőszak az úr, és így oldom meg a konfliktusaimat.
6Egykori gazdám nem szívesen engedett el, és minden alkalmat megragad, hogy valahogy újra a szolgájává tegyen.

1 thoughts

Hozzászólás