Író: Jeff Grubb
Megjelenés: 1985
A Jégfalat megjárt hősök hosszas hetek munkájával kivágták a parton befagyott hajókat a jég fogságából. A solamniai lovagok javaslatára északra hajóznak Sancristbe, ahol a lovagok főhadiszállása van és a Takhisis ellen küzdő Fehérkő Tanácsa ülésezik. Azonban a csapat hajójára lecsap egy fehér sárkány (talán pont az előző modulban szereplő Ónos Eső), és hajótörést szenvednek Dél-Ergothban, ahová a silvanesti és qualinesti elfek menekültek. A két testvérnép csendes, de annál fenyegetőbb szembenállása kényelmetlen helyzetbe hozza a kalandozókat, miközben a sors ősi titok felé vezeti őket.
Választható karakterek: Laurana (elf harcosnő), Gilthanas (elf harcos/mágus), Elistan (ember pap), Derek Crownguard (ember harcos [solamniai lovag]), Aaron Tallbow (ember harcos [solamniai lovag]), Flint Fireforge (törp harcos), Sturm Brightblade (ember harcos), Tasslehoff Burrfoot (surranó tolvaj)
A modul elején a karakterek mindenképpen hajótörést szenvednek, és hamarosan a silvanesti elfek fogságába esnek, majd egy rajtaütés után a qualinesti elfek vendégszeretetét (házi őrizetét) élvezhetik. Igen, újra a szokásos előre lefektetett forgatókönyv dominál az elején. Kiderülhet számukra, hogy a két testvérnép találkozása egy sor régi sérelmet felszínre hozott, és a helyi őslakos kagonesti elfek (kb. vadelfek) a két nép közé szorultak, jobbára pária szerepre kárhoztatva.
A csapat Vasverő Theros és egy Silvara nevű kagonesti elf nő vezetésével megszökik, és a sziget északi fele felé haladva menekülnek, hogy a korábban szerzett tárgyakat eljutassák a Fehérkő Tanácsához. Itt megtalálják a rejtélyes Ködlepte-völgyet (Foghaven), ahol régi és elfeledett történeteket tudhatnak meg az első sárkányháborúk korából, és szert tehetnek pár régi sárkánydárdára. A történet akkor ér véget, amikor a völgyből kijutva találkoznak az első solamniai előőrssel, akik gondoskodnak a további útjukról.
(spoileralaert-bárnemhiszemhogyvanértelmeegyhúszévesregénynél) Mint ahogy azt tudják azok, akik olvasták a könyveket, Silvara valójában egy ezüst sárkány. A modul írói voltak annyira cselesek, hogy ezen háttérismeretet igyekeztek felülírni, és rögtön egy sor variációt is adnak arra, hogy Dargent/Silvara más alakban jelenjen meg és terelgesse a csapatot a Völgyhöz, anélkül, hogy megszegné a jósárkányok-be-nem-avatkozási-esküjét. Ebben az esetben Silvara természetesen csak egy közönséges kagonesti elf gyógyító. Rögtön kilenc variációt is kapunk mindegyik teljesen különböző lehet (a DM kidobhatja egy d10-el is): 1. maradhat Silvara alakváltott sárkány. 2. Vasverő Theros, akinek a testébe egy lélektolvaj varázslattal költözött a sárkány, amíg Theros lelke egy drágakőben csücsül. 3. Vanderjack a szerencsevadász Theroshoz hasonló módon. 4. Porthios qualinesti elf herceg. 5. Theodenes a gnóm. 6. Dargo, Silvara kutyája. 7. Csillag, Theodenes kardfogú tigris kölyke. 8. Fizban (igen, itt is viszont láthatjuk) 9-10. az egyik játékos karakter. Nekem tetszik, hogy a készítők öltek némi energiát abba, hogy a modul meglepetést tartson azoknak is, akik olvasták a regényeket.
A modul szerintem kifejezetten jól sikerült, ötletes, és több van az alaphelyzetben, mint amennyit a modul ténylegesen kihasznál. A karakterek gyakorlatilag teljes Dél-Ergothot be tudják járni, és van itt mindenféle akadály és mellékküldetés lehetőség: szerencsevadászok, gerilla taktikához folyamodó vadelfek, ogre erőd és bánya, egy remete, egy ogrét meglopó gnóm, sárkányfattyak, elhagyott varázslótorony és a modul igazi szupersztárja: egy sárkányformájú kazamata (lásd a borítót). A sok tartalomnak azonban van fonákja: a legtöbb hely leírása eléggé általános és sok helyszínt a mesélőnek kell ténylegesen kidolgozni, hogy igazi kalandhelyszínné válhasson.
Felépítését tekintve a modul először arról szól, hogy a karakterek megismerik az elfek közötti végletes szembenállást, aztán az NPC-k (Silvara és Theros) megszervezik nekik a szökést. Innentől nagyjából szabadon bejárhatják a szigetet, de Dargent az ezüstsárkány (igen ez egy ezüstsárkány-modul) megpróbálja őket terelni a Ködlepte-völgybe. Tehát van egy viszonylag szabadon vadonjáró része a kalandnak (az elmaradhatatlan hexatérképpel), majd egy kazamata, ahol néhány dologra rájöhetnek és megszerezhetik az első sárkánydárdáikat. Végül a kazamata másik végén távozva megtalálhatják a lovagok előőrsét.
A modul ezenkívül egy oldalban összefoglalja azt, amit a Dragonlance elfjeiről tudni kell. Ez a jobb később, mint soha kategória, de a modul előre elkészített karakterei eddig is csak qualinestiek voltak, és csak ilyet engedtek a korábbi modulok alkotni.
Szerintem jól sikerült darabról van szó, és könnyű adaptálni más kampányra, ha a Dragonlance-specifikus dolgokat elvesszük belőle.
Pro:
- Jól oldották meg a sárkányproblémát, és sokféle lehetőséget adnak a regényhez képest.
- Jó helyszín, érdekes lehetőségekkel, ráadásul könnyű adaptálni.
- Van újfajta sárkányfattyú.
- Van benne egy sárkányformájú kazamata!!!!!44négynégynégy!
Kontra:
- Nagyon elhanyagolják az elfek közötti viszály megoldását. Szerintem erre lehetett volna legalább egy oldalt szánni, vagy legalábbis kitérni rá, hogy milyen lehetőségei vannak a karaktereknek, mert nem tudom elképzelni, hogy nem számoltak a készítők azzal, hogy megpróbálják a karakterek egyesíteni az elfeket a sárkánysereg ellen. Mindegy, ez legyen a mesélő problémája, ha idáig sikerült eljutniuk.
- A szigeten sok dolgot kell a mesélőnek magának kidolgozni (például az ogrék erődjét). Ez egyébként egyre inkább jellemző a későbbi modulokra: a minden modul egy pici rész-szetting leírást is ad, amely sok kidolgozandó folt hagy.
- Azért az a sárkányformájú kazamata nem olyan nagyszám belülről.
- A fogságba esésbe illetve a szabadulásba nem sok beleszólásuk van a karaktereknek az elején, de egye kukac, ez most nem olyan szörnyű, mint amilyen a DL2-ben volt.
Miért nézz bele, még akkor is, ha nem akarod lemesélni:
- A szigetet úgy ahogy van újra lehet hasznosítani térképestül-mindenestül.
- Új sárkányfattyú faj: sivak (alakot váltanak, ha megölnek valakit [annak az alakját, akit megöltek], vagy valaki megöli őket [annak az alakját, aki megölte őket])
- Itt szerepel a sárkánydárdák leírása először, de persze ha van rendes világleírásod, akkor kevésbé hasznos.
1 thoughts