Hármas Rendszerű Ellenfél Index és más kacatok

A Phandelver elveszett bányáról szóló posztomban ígértem egy véletlen találkozási táblát. Nos elhoztam, sőt még többet is.

Eredetileg nem terveztem, hogy megosztom még ezeket az anyagokat, mert egy részük még nincs rendesen tesztelve, más részüket pedig bizonyosan frissíteni kell, amikor kijön végre a DnD 5. kiadásának magyar fordítása. Azonban egy kedves olvasóm megkeresett, ezért úgy döntöttem, hogy most megosztom a dolgaimat. Végül is, nem az első (és nem az utolsó) olyan anyag lenne az oldalon, ami nincs még teljesen kész.

Véletlen találkozási és időjárási táblázat Phandelver elveszett bányájához

Ez egy meglehetősen barokkos és összetett véletlentalálkozási táblázat a Kezdőkészet és az Essential Set környékéhez. Van mellékelve egy véletlenszerű időjárás megállapítási táblázat, ami lényegében Boldog-Bernád István barátom Kazamaták és Kompániák szerepjátékának (Játékvezetői Útmutató 80. oldal) időjárás táblázatának megtoldása egyetlen elemmel.

A táblázat összerakásakor Matthew J. Finch és Lux Gábor Nappali és Éjszakai Találkozások című anyagai voltak a minták, de más logika szerint építkeznek. A célom az volt, hogy sokféle találkozás legyen, amelyekre rá lehet építeni vagy egyből valamiféle interakciót provokálnak a karakterekkel. A táblázat mérsékelten igazodik a Kezdőkészlet szintjéhez, vannak kifejezetten kemény ellenfelek, de ezeket tudatosan igyekeztem úgy kezelni, hogy legyen lehetőség elkerülni őket vagy a harcot el lehessen kerülni.

A találkozások nagyban épít a most megosztott Mesélői Segédlethez annyiban, hogy az NJK találkozások leírásai megfeleltethetőek az utóbbi kiadvánnyal. A szörnyek tekintetében egy-két kivétellel mind megoldható az alap Monsters Manuallal.

Phandelver Elveszett Bányái Véletlen Találkozások

Mesélői segédlet NJK-k

A Mesélői Segédlet eredetijét (formátum) szintén nem eredeti dolog, szintén Boldog-Bernád István Régimódi Kalandozások címen megosztott (eredetileg OSR DnD 5e) anyagát gondoltam tovább. A Mesélői Segédlet a Mulhorand-kampányomhoz készült, mert szükségem volt sok NJK statisztikára, mert úgy gondoltam, hogy az ellenfelek nagyja nem szörnyeteg lesz. A céljaim a következők voltak:

1. Gyorsan áttekinthető statisztikai blokkok, semmi fölösleges csicsa, csak gazdaságos helykitöltés.

2. Skálázható ellenféltípusok és sokszor használható archaetípusok kidolgozása.

3. Ahol csak lehetett kész anyagokból dolgoztam, illetve minden hivatalos 5e kiadvány NJK-it szerepeltettem.

4. A varázstudók egyediesítése és finomabb skálázása. A varázstudókat egységesen „arkánusnak” neveztem el és alapértelmezettem a varázslókaszthoz tartoznak. A skálázás nagyjából követi az egyes varázslatszinteket, így elvileg a tanonctól a nagymesterig mindenféle „arkánust” tudsz előkapni. Az egyediesítés része az is, hogy az egyes varázsiskolákra specializált arkánusoknak más előkészített varázslatokat adtam. A mágus és boszorkány(mester) sablonok eléggé demo jellegűek, még tesztelni kell őket.

5. Akárcsak a varázstudóknál, a papok esetében is a skálázás és az egyediesítés volt a legfőbb szempont. Itt látszik, hogy melyik mulhorandi istenséghez tartozó típusok vannak, de szférák szerint szedtem szét őket, szóval szerintem kezelhetőek önmagukban is.

6. A varázslatokat megtartottam az eredeti angol nevükön. gondoltam, egyelőre így a leghasználhatóbb.

Mesélői Segédlet NJK-k

Hármas Rendszerű Ellenfél Index (HREI)

Nem titkolt célom, hogy idővel saját kalandokat és más anyagokat szeretnék kiadni. A tervem az (ahogy a Sárkányfattyakkal és a Holdmágiával is eljátszottam), hogy igyekszem három rendszerrel is kompatibilis anyagokat kiadni. Már amennyiben ez lehetséges. Ennek az egyik tervezett alapeszköze a Hármas Rendszerű Ellenfél Index (HREI) összeállítása, amely lényegében egy konverziós táblázat, amely egy leírón keresztül összeköti a három rendszer (DnD5e, KéM, KéK) lényeit. Nyilván egy ilyen konverzió sem lehet tökéletes, de nagyjából működőképes lesz (reményeim szerint).

Első körben csak a kész NJK gyűjteményhez csináltam meg az indexet (a szörnyek egy sokkal macerásabb és valószínűleg nehezebb ügy lesz). Az index felállításának logikája az volt, hogy a „bonyolult és szőrszálhasogató” 5e felől egyszerűsítettem és összevontam az “ellenfél leírókat” a többi rendszer felé haladva. Igyekeztem ahol lehet kész statisztikákat/analógiákat beemelni és nem saját dolgokat költeni.

HREI

Remélem, hogy hasznosnak találjátok a most megosztott anyagokat. Ha javaslatotok vagy kérésetek van, akkor írjatok bátran! Az NJK-gyűjtemény doc fájlját szívesen elküldöm, amennyiben szeretnél egy szerkeszthető változatot.

Jó játékot!

Hozzászólás